Extra
Az autólopás sokkal bonyolultabb lesz. Bármennyire is el akarsz lopni egy autót, és ha van pisztolyod, akkor sem lesz könnyű. Ezt pozitívnak tekintem, hiszen a valós életben sem dobhatsz ki autóst úgy, mint Vice Cityben.
Kaszkadőr bemutatványhoz elég lesz egy kerékpár, beleértve ugrás, kanyarodás, 180's vagy 360's pörgés
St. Brutus Motel: Nem csak a része egy küldetésnek, hanem tartózkodási helyként is lehet használni. Aki nem tudná, hogy miben különbözik a hotel, és a Motel akkor annak leírom: Motel általában vidéken van, egyszerű szálláshely olyan autósoknak van kitalálva, akik szeretnének egy kicsit pihikézni.(de azért más példát is lehet említeni)
Carl-t megtaníthatod új küzdelmi mozdulatokra, így mindegyik fizikai képessége növekszik
San Fierro's tornateremben lesz a Dojo stílus, és a főszereplőt betaníthatod új technikai küzdelmekre
CJ meg tudja védeni saját magát a másik ütésétől, pl.: fegyverrel, lábakkal, stb..
Rendőrségi helikopterből könnyű lesz a kilátás
A környezet is rendelkezik érdekességekkel: Fák lengenek a szélben, hő, köd, és néhány hirdetőtáblát ki lehet majd lökni
A levegő is kidolgozottabb lesz a játékban
A játékban sok lesz a kidolgozott effekt pl.: kipufogó füst, a talaj, amikor megtaposod, vagy rámész járművel, Smoke karakter cigifüstje, esetleg a kilőtt töltények szikrázása
Country zenéket hallgathatunk közvetlenül a rádiókban, amikor vidéken, vagy apró falvakban utazunk
Kendall mérges lesz CJ-re, mert őt körül segíti a család
Kocsirablás is kidolgozottabb
Ha Carl elhízott, akkor a gyalogosok is kicsúfolják: "édes kövér burgonya". A saját csoporttagok pedig, ilyenkor ezt mondják: "divatmajom", "fogyókúráznod kell"
A gyalogosok MI-jét nagyon kidolgozták
Mindegyik gyalogosnak különböző magánélete van
Mt Chilliad hegy nagyon sokat levesz majd a napból
Néhány falunak a neve: Shady Creeks, Flint County, Whetstone, Fern Ridge, és Red County.
Minden nagyobb város rendelkezik saját repülőtérrel, ahol majd fel lehet szállni Dodo-val
Lesznek autóstopposok, akiket el tudsz majd fuvarozni [ez nagy buli lesz /szerk.:]
Kapsz egy olyan teherautót, amivel el lehet vontatni másnak a kocsiját :)
Lesznek olyan boltok, amiben széles választék lesz.
A képernyőt terheli néha az Audio, Display, és az Options beállítása (gondolom, hogy mindez játék közben történik, de szerintem csak PS2-re :P )
A térkép körülbelül Amerika alakú, nagy, vastag, üres {és bézs (beige) alakú}. A jobb alsósarok egynegyedét Los Santos alkotja
A hajvágás nem olcsó, 500 dolcsi egy alkalom [ez igen, ha valódi lenne, akkor mindenki fodrász lenne / szerk.:]
A Menace küldetésben mind a három halott arca a járda felé lesz fordítva [nem biztos, hogy jól fordítottam /szerk.]
Carl képes lesz sokáig a víz alatt maradni, hiszen ő gyakran jár úszni
Organe Grove család tagjainak zöld öltözéke lesz
A Ballas csoportnak bíboros öltözéke lesz
A modellek 50 %-al szebbek lesznek (50%-al több poligon lesz) mint Vice Cityben
A kerékpárt az X gombbal kell előre tolni (PS 2)
Amikor majd az autóban vagy, akkor lesz olyan kamera funkció is, amivel szebb lesz a kilátás
A fodrásznál is lesz bőséges választék: kopasz fej, rövid haj, Alfro stílus, és még sok más érdekes frizurát választhatunk magunknak.
A tizenkettő kicsi falu gyakran áll valamiből, például útkeresztezésekből, és épületekből, mondjuk kocsma, fazekasság, és sok egyéb
A repülésnél megváltozik a radar, és mutatja a látóhatárt, tehát a tájékozódás sokkal könnyebb lesz
Élethű lesz a teherautó is
Némely Linerunner teherautók benzintartályt szállítanak :)))
CJ a legrészletesebb karakter
A járművekben a Patriot, Sanchez, Rancher, Mesa, Sabre, és a Walton megtalálható lesz ismét.
Lesz egy szörnyű nagy teherautó, aminek lesz utánfutója, és még a neve is félelmetes: Monster Truck
Mikor a vidékből áttérsz a városba, akkor nem lesz Lodaing felirat
Egy női szereplő visszatér hozzánk, amit már előző GTA-ban megismerhettünk. Lehetőségeket beszámítva Mercedes, Cortez, Asuka, Kasen, Maria vagy Misty. De ha én egy fogadásra rá lennék kényszerítve, akkor Catalinát választanám.
Körülbelül ezer darab nagyarányú tárgy van a játékban, a hegy körülbelül félmérföld magas, lesznek benne sziklák, meg alagutak is!
Az M-16 puskával is találkozhatunk benne
Kerékpárral, vagy motorral a talajon nyomokat lehet hagyni
Egyetlen csalódás a fűk, fák, bokrok, amit lehet látni a képeken, hogy ugyan olyan maradt, amilyen volt
Sam Houser szerint a leggyorsabb GTA fannak is legalább 150 óra kell, hogy végigvigye a játékot. (kérdés, hogy ez a 100%-os kijátszást jelenti, vagy csak a fő sztori végigküzdését...)
Minden járókelő a saját "agya" szerint gondolkodik és válaszol a környezeti változásokra
Rockstar elmondta, hogy az utolsó változatban CJ-t lehet majd tetoválni. Ez azt jelenti, hogy az utolsó változatú Patch kell ahhoz, hogy ez az Extra menjen.
Fény derült két kisebb településre (ezek a nagyvárosok között helyezkednek el): Angel Pine és Dillamore. Angel Pine békés kisváros (számos üzlettel és egy benzinkúttal), Dillamore pedig egy lakókocsiparknak ad otthont. Az egyik küldetés az Angel Pine-i benzinkút kirablásáról szól: hőseink a küldetés végén elkötik a benzinszállító kamionokat.
Módosul a járművek használata: minél többet használod a motort annál jobban / biztosabban vezeted majd - az autókkal viszont (ha hanyagolod őket) rosszabbul bánsz - és Vica versa.
Új járművek: Quad Bike, Monster Truck, Jeep 4x4, Hummer, hot dog árusító kocsi, kerékpár, Dirt Bike és benzinszállító kamion. A következő régi járgányok biztosan visszatérnek: Greenwood, Sabre, Virgo, Rancher, Esperanto, Bobcat, Mesa Grande, Walton, Manana és a Sentinel.
A fejlesztők elmondása szerint a San Andreas főhőse, Carl Johnson az eddigi legkidolgozottabb karakter (nem csak grafikailag, hanem jellem terén is), akit a GTA szériában eddig láthattunk.
A kamerát futás közben a jobb analóg karral tudjuk majd mozgatni. A célzási rendszer a Vice Cityéhez hasonló lesz, de finomítottak rajta: most már tudunk oldalazni is lövöldözés közben [nagyon helyes! - a szerk.]. A szinkronhangok között találjuk majd Ice-T-t és Ice Cubeot is. Az animációs osztálynál sem spórolt a Rockstar: a keleti part legnagyobb motion-capture stúdióját bérelték ki maguknak.
A San Andreas nem véletlenül érkezik dupla-sűrűségű DVD-n: rengeteget dumálnak benne,eddig nagyjából 400, szövegelést is tartalmazó jelenetet dobtak össze. A humorért (rádióadók, hirdetőtáblák) egy külön csapat (hat ember) felel.
Ha Carl túl sokat eszik, akkor túl súlyos lesz, és bizonyos küldetéseket nem fogja tudni elvégezni
A játékban pont ugyanaz a HUD lesz, mint a GTA III-ban, és Vice Cityben
A grafika fejlettebb, nagyobb rajzolótávolság 1 km lesz
Finomabb, jobban megalkotott mozgások lesznek, mint Vice Cityben
Ha a játékhoz a géped teljesítménye jó lesz, akkor 30 fps lesz az állandó
3x több zene, és rendkívül sok új fegyver lesz, mint a VC-ben
3x több küldetés (történet) mint VC-ben
Dupla rétegű DVD-n lesz a játék :)
Az egyik kerületet Orange Grove (Narancs Liget)-nek hívják, ami az Orange Grove család neve
A Házak távolra ellátszanak
A területnek a jobb sarkán Los Santos városa elég picike darabot fog elfoglalni
Sok új öltözéked lesz
Kettős pisztoly :)
Több apróbb küldetések
A járművek rozsdásak és piszkosak lesznek egy idő után
Carl képességét befolyásolja: frizura, fizikum, súly, ügyesség, öltözék, vagyon, fegyver készség, szereplők, rokonság, banda
Hollywood is benne lesz San Andreasben csak Vinewood lesz az álneve.
Kettős visszhang
35%-50%-al több figyelmet fordítanak a játékra, mint Vice Cityben.
Ez 1 "harmadik elválasztó", egy laza GTA trilógia, ami kezdődött 2001-el, folytatódott a 80-as évekkel, és most 1990-be repít minket el a játék.
Az autók alatt felhalmazódik a talaj! :)
Utánfutós autók is lesznek :)
Valóságos tükörképek (pocsolya, stb.)
San Andreas kiterjedése nagyjából ötször akkora lesz, mint Vice Cityé volt (nem egy városról, hanem három nagyobb várost felvonultató államról van szó, ugye). A városokon kívüli terület változatos lesz: tanyákat, mezőket, hegyeket és sivatagot is találunk itt. A hegyek között lesz egy különösen nagy / híres példány is: ez közel fél mérföld magas, helikopterrel egy perc alatt lehet (az aljáról) a tetejére érni, autóval, sokkal tovább tart a megmászása. A füves területek és a növényzet sokkal valószerűbben fog kinézni, mint korábban.
Ha egy járművel belehajtasz egy folyóba / tóba / tengerbe ki tudsz mászni az ablakon, és kiúszatsz a partra. Ha bent ragadsz az autóban - megfulladsz. Lesznek olyan küldetések, amelyek különlegesen megkívánják majd az úszás alkalmazását.
Bemehetsz a fodrászhoz, és új frizurát készíttethetsz magadnak. Ha a hajvágás rosszul sikerül, a társaid röhögni fognak rajtad, ha azonban sikerül eltalálni a menő stílust, megdicsérnek, és jobban tisztelnek majd.
A Rockstar igyekszik a lehető legkevésbé lineárissá tenni a játékot. A történetben bármikor "megállhatsz", mászkálhatsz kedvedre, és akkor folytatod majd, amikor csak akarod [ez mondjuk a korábbi részekben is így volt... - a szerk.]
A San Andreasban nagy szerepet kapnak az árnyékok: elrejtőzhetsz bennük - így tudsz majd pl. meglepetésből támadni. Az árnyékokra egyébként szükség is lesz m majd: a rendőrök már egycsillagos körözésnél is elég agresszívak lesznek (ha kiütötted az autójukat, kiszállnak, és elkezdnek a menekülő jármű után rohanni), az árnyékok nagy segítségedre lesznek, ha meg akarsz szabadulni tőlük. [hmm, a Rockstar Northos arcok beépítenek pár elemet a Manhuntból is... - a szerk. :-]
A meg növekedett terület ellenére "loading" felirattal kizárólag akkor találkozunk majd, ha belépünk egy épületbe (azaz városon belül most már nem fog tölteni a játék). A játéktér állítólag olyan nagy, hogy még a fejlesztők is eltévednek rajta néhanapján. A brutális méretű adathalmaz következménye: a játék dupla-sűrűségű DVD-n fog megjeleni [viszontlátásra, kalózváltozat - a szerk.].
Teljesen átalakítják a célzási rendszert: a célkereszt színéből (zöld - teljes életerő, sárga - ötven százalék körül, piros - közel a halálhoz) kapásból látod majd, hogy milyen állapotban van az ellenfeled. Minél többször találsz, annál pontosabban lősz - ezt egyébként a képernyőn százalékban is kijelzi majd a játék. Harc közben lehet oldalazni is.
Bandánkkal, az Orange Groove Familyvel területeket foglalhatunk el: ha egy szomszédos területet elfoglaltunk az ellenséges bandáról, az átszíneződik a térképen, és hozzánk folyik be az abból származó bevétel.
San Andreas nem város, hanem állam - méghozzá Kalifornia látszólagos megfelelője (pont úgy, ahogy Vice City Miami megfelelője volt). Három nagyváros található benne: Los Santos (Los Angeles), San Fierro (San Francisco) és Las Venturras (Las Vegas). A városok kiterjedésükben nagyjából akkorák, mint Vice City: a történet ezekben, és az őket összekötő területen fog játszódni. Igen: nem csak városok lesznek, hanem "vidéki" területek is, a sztori bizonyos pontjain szépen átvezethetünk Santosból Fierroba. San Andreas összterülete ennek megfelelően úgy hatszor nagyobb, mint Vice Cityé.
Grafika. A játék alapjául szolgáló RenderWare technológiát alaposan felturbózták: az autókon tükröződik a környezet - ez egyébként az összes fényes / üvegfelületre is igaz. A Rockstar által kidolgozott rendering&streaming technológia a korábbinál jóval nagyobb területek megjelenítését és finomabb mozgatását teszi lehetővé. Minden tárgynak külön nappali / éjszakai változata lesz - így sötétben is jól néznek majd ki. Nagy hangsúlyt fektettek az árnyékok és karaktermodellek finomítására. A legjelentősebb fejlődést a belső terekben tapasztalhatjuk: a Vice Cityben ezek elég egyszerűen néztek ki, itt JÓVAL sokrétűebbek lesznek.
Lehetőségek. A misszióstruktúrát némileg átalakítják - néhány küldetést csak úgy tudunk teljesíteni, ha egy korábbi küldetésben megszereztünk egy bizonyos tárgyat vagy képességet. Az assettek jelentősége is megnő - Las Venturraban például kaszinókat is tudunk majd vásárolni - itt különféle szerencsejátékokat is űzhetünk. A legjobb: végre nem csak a küldetéseken belük tudunk bankot rabolni, hanem teljesen szabadon (egyes házakba is betörhetünk,tárgyakat vihetünk el(tervezem hogy 1szer csinálok 1 lomtalanítást).
A sztori. Erről már írtunk, de itt van még némi plusz infó: Carl Johnson (a főhős) Liberty Cityből tér vissza San Andreasba, első feladata régi bandájának (Orange Groove Family) újraszervezése lesz. A sztori során a korábbi részekből ismerős szereplőkkel is találkozhatunk majd.
A városlakók / ellenfelek mesterséges értelmességét felpiszkálták, jóval valószerűbben válaszolnak majd a cselekedeteinkre. Az autólopások látványosabbak lesznek: többféle "stílusban" tudunk" autót lopni. A San Andreas kamerakezelésén sokat javítottak - célozni is könnyebb lesz, a harcokban pedig ezúttal akár két fegyvert is használhatunk. Hősünk mozgáskultúrája kibővült: ezúttal pl. úszni is tud majd. A lövöldözések változatosságát az összetettebb sérülésmodell (több találati zóna) és a rongybaba-fizika fogja garantálni Kb.
150 főküldtetésre számíthatunk a játékban.
Az egyik embernek akinek fogunk dolgozni a neve: Wu Zi Mu.
Néhány autóra fel lehet majd szerelni nitrót.
Kínai negyed lesz San Fierroban
Néhány garázsban majd lefestheted az autód és lecserélheted komolyabbra a spoilert.
Lesz egy körzet San Fierro-ban, ami hasonlítani fog Doherty-hez. Doherty egy hely a San Francisco-ban. Az mellett volt 1989-ben egy földrengés
Tudunk majd a házakból rabolni. De csak éjszaka.
Lesznek hangtompítos fegyverek
Nem jár majd minden küldetés végén pénzjutalom( A Vice Cityben azt hiszem csak 2 ilyen feladat volt)
Lesz egy lopakodó üzemmód. Ami csak akkor kapcsolódik be ha a símaszk rajtunk van.
A párbeszédek alakulása majd tőlünk függ. Jól kell majd figyelni ,hogy mit mondanak nekünk.( Ez egy kicsit nehéz lesz azoknak akik nem értenek Angolul,de reméljük elkészül majd a magyarosítás)
A lopakodó módban zajmérő ikon fog megjelenni. Minnél csendesebben hajtjuk végre a rablást annál több pénz a jutalom.
A játék elején elérhető lesz már a borbély üzlet. :)
Több borbély üzlet közül válogathatunk San Andreasban.
Saját magunk alkotta bandaruhákban járhatunk az utcákon ,vagy normál utcai ruhában.
A bandád tagjai a hajad kinézete alapján is megítélnek.
Kötelező lesz egyes küldetéseknél néhány ruha, hogy végig vihessük.
A drága szép ruhák ,tiszteletet állnak majd rajtad. Míg a bandaruhák a zsaruk figyelmét jobban felkeltik. Vagy az ellenséges bandákét.
15 percet kell majd utazni egy (autó/motor) járművön hogy felérjünk a Mount Chilliad hegy tetejére.
Carl tud majd kosarazni hogy fit maradjon.
A város, és a vidék közti váltás fokozatos
Los Santosban derült az idő, néha hirtelen esővel, San Fierro ködös, Las Venturas-ban a levegő tiszta, a fények élesek vidéken pedig melegebb, még természetesebb a vibrálás
Több effektben is gazdagodott a játék: kipuffogócsőből áradó füst, kerék által felcsapott sár, füstfelhő mikor rátaposol a fékre, és szikráznak a töltények
A Country zene megerősítve, és valószínűleg vidéken, és a külvárosban lehet majd hallani.
A 'Stats' menüpont alatt, szinte minden rögzítve lessz. Motorozás, bringázás, úszás, stb.
Gyalogos AI is fejlesztették, és mindegyik saját életet él. Például "becserkészhetsz" gyalogosokat, és láthatod ahogy kijön a házából, elmegy a boltba, találkozik egy csajjal, és hazamegy...
Mt. Chilladnak bazinagy árnyéka lessz. Az összes árnyék "radiosity lighting" technikával lesz rajzolva
A többi kisváros: Shady Creeks, Flint County, Whetstone, Fern Ridge és Red County.
Minden nagyvárosnak van egy saját reptere, ahonnan lehet ksiebb repülőket lopni.
Autómentőket is lehet majd vezetni
Új öltözetek kaphatók a városban lévő boltokban
A repülő madarak kidolgozattabbak lesznek,mint a VC-ben.
Lesz a játékban fűnyíró. Amivel füvet nyírhatunk. :)
Sok fajta fa lesz a játékban.(fenyő,juharfa,tölgy,pálma,stb.)
A GTA I.-ből és a GTAIII.-ból jólismert DodgeViper visszatér
Lesz ásó a játékban.
A kerítéseket kitudjuk dönteni erős autókkal vagy kilőhetjük.És átis mászhetjuk a kerítéseket.
Lesznek munkagépek.
Valószínű,hogy lesznek erdőtüzek a játékban.
Lesz tűzoltópalack a játékban.
A kaszinók nevei,amiket meglátogathatunk Las Venturrában:V-Rock Casino ,The Visage, "Pirates in Men's Pants, Caligula's Palace and The Pink Swan, stb...
A kaszinókban(természetesen) lesznek őrök,akik megvernek minket ha rosszat csinálunk. :)
Az egyik kaszinó egy hajó fedélzetén lesz.
Las Venturrában sok lesz a szuper drága kocsi. Mivel egy gazdag város.
A híres Las Vegasi cowboy (reklám) figura is megjelenik a játékban.
kaszinón belül számtalan minigém vár ránk: Blackjack, Video Poker, Wheel of Fortune, Slots & Craps, Félkarú rabló, Billiárd, stb...
Las Venturasban Elvis Presley imitátorokból sem lesz hiány. |